mandag den 13. januar 2014

Klar til taske.

Jeg kan rigtig god lide tanken om genbrug og har fået familie og venner til at samle kaffeposer til mig for vil gerne prøve at flette en stor taske, og til sidst havde jeg ca 160 ens poser, som jeg over en længere periode har fået skåret så nu kan jeg gå igang, er dog tilfreds bare den bliver færdig i år, for har jo så mange andre ting jeg også gerne vil lave :)
Tasken på billede har jeg fået lov at låne fra nettet, syntes den er rigtig flot og kunne godt tænke mig min kommer til at ligne den.

Sådan ser ca 160 kaffeposer ud når de er skåret ud i stykker på 7x15














Sådan skal stykkerne gerne komme til at se ud engang.

9 kommentarer:

  1. God fornøjelse med fletteriet..... Modellen er super flot.....

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Inge, ja den virker mere rummelig end dem der er flettet i ringe.

      Slet
  2. der ramte vi lige samme ide...jeg har et hav af BKI poser og vil ha en i kaffebønnedesign...hvem bliver først færdig ;O)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha-ha nu har jeg jo et forspring når mine er skåret ud ;)
      Jeg har også skåret BKI så jeg får bønnerne frem, de er skåret 7x15 men der bliver kun 2 pr. pose så der skal rigtig mange til, tror jeg har skåret 30 stk så der er laaaang vej endnu.

      Slet
  3. Hvis jeg får nogen til overs kan vi bytte med noget andet...vi er hele familien meget kaffedrikkere og alle drikker BKI så jeg er lidt rigeligt dækket ind ;O)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det finder vi ud af, det er ikke noget der haster, jeg kan selv nå at få mange før denne taske er færdig, syndes det er hårdt i fingerne at flette i kaffeposer :)

      Slet
  4. en rigtig flot model, men men jeg vil da meget gerne vide hvordan sidestykkerne blive syet i, håber at høre lidt om det

    SvarSlet
    Svar
    1. Karen men ligger spidserne på side og ende stykke vrang mod vrang og sy sammen i zig zag, ved ikke om det er svært, er kun lige begyndt at flette det store stykke/siden.

      Slet
    2. Mange tak for svar, glæder mig til at se når du kommer i gang med at sy sammen og den færdige taske

      Slet